Що робити з документами на житло при перейменуванні вулиць
- Деталі
- Створено: Середа, 29 квітня 2015, 17:15
Протягом останнього року київська міська влада повернулась до відновлення історичної топоніміки столиці, а також перейменування вулиць Києва, назви яких пов'язані з діячами тоталітарного режиму.
У зв'язку з цим часто виникають питання через те, що змінюються назви вулиць.
З метою уникнення непорозумінь Департамент суспільних комунікацій надає роз'яснення щодо дій громадян при перейменуванні вулиці, повідомили в Голосіївській РДА.
Законодавством не передбачено внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування, тощо) у зв'язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об'єкт нерухомого майна, а тому вони є чинними та не потребують заміни чи отримання нового правовстановлюючого документа.
У той же час, з власної ініціативи або у разі необхідності (продаж, дарування, тощо) власник майна (у тому числі земельної ділянки), відносно якого відбулись зміни у назві вулиці (проспекту, провулку тощо), відповідно до законодавства має право самостійно (або уповноважити на це іншу особу за довіреністю) звернутись до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно з заявою про внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв'язку із зміною назви чи перейменування вулиці (проспекту, провулку тощо) відповідно до рішення Київської міської ради.
У разі необхідності здійснення нотаріальних дій з нерухомістю (продаж, успадкування, дарування тощо) у Департаменті містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) можна отримати довідку про перейменування вулиці. На підставі правовстановлюючих документів зі старою назвою вулиці і довідки Департаменту містобудування та архітектури нотаріус видає новий правовстановлюючий документ з новою назвою вулиці.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» у разі зміни адреси житла в межах адміністративно-територіальної одиниці особа або її законний представник повинні письмово повідомити про це орган реєстрації місця проживання протягом десяти днів. Органом реєстрації є територіальні підрозділи Державної міграційної служби України.
На підставі поданих особою або її законним представником відомостей працівник територіального підрозділу Державної міграційної служби України в той самий день вносить необхідні зміни до паспортного документа та протягом семи днів до реєстраційного обліку.
Перереєстрація також може проходити під час заміни паспорта, оновлення фотокарток, зміні прізвища тощо, тобто коли у людини виникає потреба.
Принагідно Департамент суспільних комунікацій інформує, що відповідно до підпункту 7 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки», проголосованого на засіданні Верховної Ради України 09.04.2015, реєстраційний збір не справляється за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів юридичних осіб, пов'язаних із прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки», а також зміни місцезнаходження юридичної особи, місця проживання фізичної особи у зв'язку із зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об'єктів топоніміки населених пунктів.